Onze Werkwijze

Belangrijke info vóór aanmelden reparatie

Een juiste aanmelding is altijd prettig om zo snel mogelijk voor je aan de slag te kunnen gaan. Dus voordat je je apparatuur naar ons opstuurt of brengt, maak je hieronder jouw keuze en volg de stappen inclusief alle belangrijke info en de meest gestelde vragen over de aanmelding ,de wachttijden, en de afhandeling van jouw reparatie. 

We proberen de formulieren zo simpel mogelijk te maken maar mocht je twijfelen over dingen, of bepaalde zaken niet kunnen invullen? Geen probleem. Alles word bij ontvangst van jouw reparatie door ons gechecked, waar nodig aangevuld en eventueel gecorrigeerd.

Als er vragen zijn van onze kant nemen we altijd contact met je op.

Prijsopgave aanmelding

Wanneer: Als we geen reparatieprijs hebben voor jouw merk of type en er onderzoek vereist is.

Vraag dan een prijsopgave aan volgens ons stappenplan.

Een defect of fout kan namelijk meerdere oorzaken hebben. Onderzoek is daarom noodzakelijk. Meten is immers weten!

Je ontvangt dan een prijsopgave met onze bevindingen/adviezen.

Reparatieprijs aanmelding

Wanneer: Wij voor jouw probleem/klacht een reparatieprijs op onze website aanbieden.

Vraag de  reparatieprijs aan volgens ons stappenplan.

Voor specifieke types en foutmeldingen hanteren we een aantal reparatieprijzen. De oorzaak is bekend en de onderdelen zijn altijd op voorraad.

Stap 1

Meld jouw camera of lens aan via ons reparatieaanmeldformulier voor een prijsopgave.

Belangrijk om te weten

Het maken van prijsindicaties zonder het apparaat getest te hebben kost vaak veel tijd met weinig accuraat resultaat zeker op basis van onvolledige informatie.
Daarom hebben we besloten om dit niet meer te doen. We helpen je het beste als jouw apparaat met de juiste en volledige informatie zo snel mogelijk op onze reparatietafel ligt!

Om een vakkundige prijsopgave te maken moeten we schades goed bekijken, juiste oorzaken van fouten opzoeken, apparaten uitgebreid testen en benodigde onderdelen uitzoeken.

Daarom zijn er onderzoekskosten maar deze gelden alleen als je jouw defecte toestel ongerepareerd retour wilt. In dit geval bieden we je altijd de mogelijkheid om je toestel door ons milieuvriendelijk te recyclen. De onderzoekskosten hoef je dan niet te betalen.

Ons streven is om in circa 1 week na ontvangst u een prijsopgave op te stellen.

LET OP! Deze tijden zijn gemiddeld en zijn niet gegarandeerd!

WANT: Drukke periodes (veel aanvragen) wachten op opgevraagde onderdeelprijzen, of gecompliceerde fout(en) waar langer onderzoek voor nodig is, kunnen voor langere afhandelingstijden zorgen.

Bij prijsopgaves zijn geen spoedopties mogelijk. We moeten immers eerst bekijken wat er aan de hand is. Nadat we weten wat er gebeuren moet en welke onderdelen benodigd zijn (plus evt levertijden) kunnen we kijken of spoed mogelijk is.

Wel kan je bij de aanmelding aangeven of spoed na prijsopgave gewenst is.

We streven er naar om je apparatuur binnen 3 tot 4 weken te repareren.

LET OP! Dit zijn gemiddelde reparatietijden dus niet gegarandeerde! 

WANT: Drukke periodes (veel aanvragen) én afhankelijk zijn van levertijden van bestelde onderdelen kunnen zorgen voor vertragingen. 

Heb je jouw toestel voor een bepaalde datum of dagelijks gebruik nodig geef dit dan bij het aanmelden duidelijk aan.

We proberen een prijsopgave in circa 1 week klaar te hebben daarna kunnen we ook een betere inschatting geven over de te verwachte reparatieduur.
Indien je een spoedaanvraag wil doen kun je dit aangeven en proberen wij daar zo goed als mogelijk rekening mee te houden.
Na het opstellen van de prijsopgave laten we je weten of jouw spoedaanvraag haalbaar is.

Spoedafhandelingen vergen veel van onze planningsafdeling dus daar vragen we dan ook een klein bedrag voor. De extra kosten worden alleen berekend als de spoedaanvraag haalbaar is. Blijkt dat de spoedaanvraag niet mogelijk is worden de extra kosten natuurlijk niet berekend. Alle datums binnen 4 weken van de aanmeldingsdatum worden bij ons als ‘spoed’ gezien

Spoedmogelijkheden na het opstellen van de prijsopgave indien mogelijk:

spoed voor een bepaalde datum:: 25,- incl btw
 spoed voor dagelijks werk: 35,- incl btw

We doen ons best maar kunnen  spoedreparaties niet altijd garanderen.

Mocht het niet lukken plannen we samen de volgende plek in.

Moeten er andere of extra werkzaamheden gedaan worden dan nemen we altijd vooraf contact met je op. Mocht een spoedafhandeling niet lukken,
dan hoef je deze kosten uiteraard niet te betalen.

Omdat helaas niet alle spoedaanvragen haalbaar zijn zorg tijdig voor backup of kijk bij onze verhuur opties.

.

Heb je gedurende de reparatiewachttijd van je toestel een vervangend toestel nodig? Kijk dan eens naar onze verhuur mogelijkheden.

Stap 2

Met het verkregen reparatieaanmeldnummer kun je jouw apparatuur opsturen of bij ons langsbrengen.

Belangrijk om te weten

Na invullen van het aanmeldformulier stuur je je apparaat per post op. Of je brengt het bij ons aan de balie.


Graag ook rekening houden met de verzendtijd van de post. Je ontvangt van ons via e-mail een reparatie-aanmeldnummer en het verzendadres dat je op het pakket moet vermelden. Kom je jouw apparaat bij ons aan de balie afgeven, vul dan vooraf toch het aanmeldformulier in.

Stap 3

Na ontvangst van je apparatuur worden de gegevens bij ons verwerkt en ontvang je altijd een ontvangstbevestiging.

Belangrijk om te weten

Na ontvangst van je pakket of na afgifte aan de balie worden toestellen en accessoires allemaal met serienummer in ons systeem geregistreerd zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

Controleer alle gegevens zodat bijvoorbeeld ook het retouradres en factuuradres juist in ons systeem staat.

Stap 4

Ons streven is in circa 1 week je een prijsopgave te sturen.

Belangrijk om te weten

Wij repareren nooit iets klakkeloos. We onderzoeken eerst je apparatuur of we dit goed én betaalbaar kunnen herstellen. Je ontvangt daarom een vakkundige prijsopgave en eerlijk advies of een reparatie loont. Dan kun je goed een weloverwogen besluit nemen.

Prijsopgaven die wij maken zijn zo goed als mogelijke prijsindicaties om onderzoekskosten zo betaalbaar mogelijk te houden. Deze zijn altijd onder voorbehoud van complicaties.

Zijn er complicaties tijdens de reparatie? Dan nemen we altijd direct contact met je op.

Stap 5

Na ontvangst kun je dan een weloverwogen beslissing nemen want we geven je 3 keuzes.

Belangrijk om te weten

Ik ga akkoord met de kosten voor reparatie volgens prijsopgave.
Je gaat akoord en de reparatie word ingepland en evt. benodigde niet voorradige onderdelen worden besteld. Na 3 tot 4 weken (tijdsduur onder voorbehoud) krijg je van ons een gereedmelding.
Mochten er complicaties zijn nemen we altijd contact met je op voor overleg.

Ik wil het toestel ongerepareerd retour en betaal de onderzoekskosten en de eventuele verzendkosten.
Helaas heb je besloten de reparatie niet uit te laten voeren of een reparatie loont zich niet. Om een prijsopgave te maken moet een toestel vaak (gedeeltelijk) gedemonteerd
worden. Zodra wij dit toestel weer gemonteerd hebben om af te halen krijg je van ons een gereedmelding mail met de proformafactuur van de te betalen kosten.

Ik doe afstand van mijn toestel en het toestel mag milieuvriendelijk gesloopt worden. Ik betaal hierdoor geen onderzoekskosten en verzendkosten.
Een reparatie loont zich niet of helaas heb je besloten de reparatie niet uit te laten voeren. Je apparaat word opgeslagen in ons magazijn en misschien kunnen we met niet meer leverbare onderdelen in de toekomst andere klanten wel nog helpen. Ondanks dat we je deze keer niet beter hebben kunnen helpen toch super dat je hiermee bijdrage levert aan de circulaire economie!
En je betaald natuurlijk geen onderzoekskosten.

Je bent ons alleen onderzoekskosten (en eventuele verzendkosten) verschuldigd als je jouw apparaat ongerepareerd retour wilt ontvangen. Het onderzoek kost ons immers ook tijd en expertise.

Elektonisch afval is een ernstig probleem. Google maar eens op: e-waste. De berichten zijn schrikbarend over verspilling van kostbare grondstoffen.

Wij als bedrijf willen ons steentje bijdragen. Camera Service Limburg staat voor: Repareren in plaats van weggooien: Join the repair revolution!

Indien wij iets voor u repareren proberen wij zoveel mogelijk te repareren in plaats van te vernieuwen. Soms is een reparatie niet lonend en in deze gevallen bieden wij aan uw toestel milieuvriendelijk te recyclen.

Wat doen wij dan precies:

Uw toestel word bij ons opgeslagen en gesorteerd. Krijgen we in de toekomst een reparatieaanvraag voor uw toestel waar de leverancier geen onderdelen meer voor heeft kunnen we door middel van uw toestel vaak nog wel een reparatie aanbieden.

Op deze manier kunt u ook uw steentje bijdragen in een circulaire economie en het verspillen van grondstoffen tegengaan.

Stap 6

Jippie! Mijn camera of lens is klaar en gereed voor verzending!

Belangrijk om te weten

Aan onze balie
Je kan bij ons contant of met de pinpas betalen (ook Belgische pinpassen). Let op! Creditcardbetalingen zijn niet mogelijk.

Opsturen
Je ontvangt van ons een proformafactuur met betaalgegevens die je zelf nog controleert op eventuele onjuistheden voordat je het verschuldigde bedrag aan ons overmaakt. Zodra de betaling bij ons binnen is wordt het pakket veilig met Track & Trace verstuurd.

Wij versturen al jaren alle apparatuur via ons verzendportaal Myparcel met als vervoerder PostNL.
Standaard verzendkosten bedragen €10,- binnen Nederland en €15,- naar Belgie.
Indien er zeer hoge apparatuurwaardes verzekerd moeten worden overleggen we altijd even met de klant wat deze wenst.
Alles word veilig verpakt en je ontvangt standaard een mail met de Track & Trace gegevens zodat je het pakket kunt volgen.

Alles duidelijk? Meld jouw camera of lens dan aan via ons reparatie aanmeldformulier.

Stap 1

Meld jouw camera of lens aan via ons reparatieprijsaanmeldformulier.

Belangrijk om te weten

Als wij een reparatieprijs vermelden op onze site zijn wij helemaal voorbereid als je deze bij ons aanbiedt. De kennis, de onderdelen en afhandeling zijn allemaal geregeld voor een efficiënt proces. 

Soms twijfel je of jouw reparatie onder de  reparatieprijs valt. Geen nood. Meld je toestel aan voor de reparatieprijs. Je toestel word gechecked en mocht je toestel toch niet onder de reparatieprijs vallen krijg je altijd vooraf bericht van ons.

Mochten we zien dat er andere of extra werkzaamheden verricht moeten worden krijg je altijd vooraf bericht met een prijsopgave. Je hebt dan dezelfde drie opties als bij prijsopgave aanmelding.

Nee. Alleen als blijkt dat er andere of extra werkzaamheden verricht moeten worden. Je krijgt dan van ons altijd vooraf bericht en een prijsopgave. Voor het opstellen van deze prijsopgave zijn afhankelijk van je keuze er wel kosten aan verbonden. Het onderzoek kost ons immers ook tijd en expertise.

Ons streven is om je apparatuur binnen 3 tot 4 weken te repareren. Hou er rekening mee dat dit gemiddelde tijden zijn en in drukke periodes met veel aanvragen dit helaas kan oplopen. Dit zijn dus geen gegarandeerde tijden!

Heb je jouw toestel voor een bepaalde datum of voor dagelijks gebruik nodig? Bekijk onze opties hieronder.

Gemiddelde reparatieduur ligt rond de 4 weken. Indien je een spoedaanvraag wil
 doen kun je dit aangeven. Spoedafhandelingen vergen veel van onze
 planningsafdeling dus daar vragen we dan ook een klein bedrag voor. 
De extra kosten worden alleen berekend als de spoedaanvraag gehaald is.

 spoedaanvraag op datum: 25,- incl btw
 spoedaanvraag voor dagelijks werk nodig: 35,- incl btw

Alle datums binnen 4 weken van de aanmeldingsdatum worden bij ons als ‘spoed’ gezien.

In veel gevallen lukken deze spoedaanvragen en we doen ons best maar we kunnen spoedreparaties niet altijd garanderen.

Moeten er andere of extra werkzaamheden gedaan worden dan nemen we altijd vooraf contact met je op. Mocht een spoedafhandeling niet lukken,dan hoef je deze kosten uiteraard niet te betalen.

Omdat het helaas kan gebeuren dat niet alle spoedaanvragen haalbaar zijn zorg dan tijdig voor backup of kijk bij onze verhuur opties.

Complicaties tijdens reparatie van spoed aanvragen
Blijkt tijdens de reparatie dat er onvoorziene complicaties (andere of extra werkzaamheden) zijn, nemen we altijd contact met je op en kan het
zijn dat de gewenste spoedoptie niet meer mogelijk is helaas. Hou hier rekening mee.

Stap 2

Met het verkregen reparatieaanmeldnummer kun je je toestel opsturen of bij ons langsbrengen.

Belangrijk om te weten

Na invullen van het aanmeldformulier stuur je je apparaat per post op. Of je brengt het bij ons aan de balie.

Stap 3

Na ontvangst van je toestel worden de gegevens bij ons verwerkt en ontvang je altijd een ontvangstbevestiging.

Belangrijk om te weten

Na ontvangst van je pakket of na afgifte aan onze balie worden je toestellen en accessoires allemaal met serienummer in ons systeem gezet zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.

Stap 4

Jippie! Mijn toestel is klaar, en ik heb een gereedmelding met proforma factuur ontvangen.

Belangrijk om te weten

Aan onze balie
Je kan bij ons contant of met de pinpas betalen (ook Belgische pinpassen). Let op! Creditcardbetalingen zijn niet mogelijk.

Opsturen
Je ontvangt van ons een proformafactuur met betaalgegevens die je zelf nog controleert op eventuele onjuistheden voordat je het verschuldigde bedrag aan ons overmaakt. Zodra de betaling bij ons binnen is wordt het pakket veilig met Track & Trace verstuurd.

Wij versturen al jaren alle apparatuur via ons verzendportaal Myparcel met als vervoerder PostNL.
Standaard verzendkosten bedragen €10,- binnen Nederland en €15,- naar Belgie.
Indien er zeer hoge apparatuurwaardes verzekerd moeten worden overleggen we altijd even met de klant wat deze wenst.
Alles word veilig verpakt en je ontvangt standaard een mail met de Track & Trace gegevens zodat je het pakket kunt volgen.

Alles duidelijk? Meld jouw camera of lens dan aan via ons reparatie aanmeldformulier.

Adres en openingstijden

Na het aanmelden moet je natuurlijk niet vergeten je apparatuur op te sturen of te brengen naar:

Camera Service Limburg
Medealaan 33
6124 AV Schipperskerk/Papenhoven

Openingstijden van onze servicebalie:
Ma t/m Do 10.00u-14.00u
Vrij 10.00u-12.00u
Za gesloten

We hebben geprobeerd zoveel mogelijk vragen die wij dagelijks krijgen hier te beantwoorden.

Mochten er nog vragen zijn horen we dat graag.